loading...
وکیل پایه یک دادگستری
حامد بازدید : 47 شنبه 19 تیر 1400 نظرات (0)

وکیل خوب در اصفهان شخصی است که به شما کمک می کند تا تصمیمات بهتری برای حل مشکلات خود بگیرید … هر فردی در برخورد با مشکلات رفتار و توانایی خاصی از خود بروز می دهد و بنابراین شما به یک راهنما و مشاور و شخصی که بتواند حق شما را بگیرید و عدالت را رعایت کند نیاز دارید. 

این فرد یک وکیل متخصص و عالی در زمینه مورد نیاز شماست که در کمترین زمان و با هزینه ای قابل قبول از زندگی و حق شما در برابر دیگران محافظت می کند و بر تمامی قوانین حقوقی و کیفری تسلط دارد، می تواند در شرایط حساس تصمیمات درست اتخاذ کند و با تسلطی که بر روی قوانین دارد قاضی پرونده را قانع کند. 

وکیل خوب در اصفهان یا هر شهری یکی از مواردی است که امکان دارد همه‌ی ما روزی به آن احتیاج پیدا کنیم. به این خاطر که رویارویی با مسائل حقوقی امری اجتناب ناپذیر است و هرکسی در طول زندگی اش به نحوی با مسائل حقوقی و زیر شاخه های آن مواجه می شود. از این رو باید در چنین مواقعی به یک ” وکیل خوب در اصفهان ” و یا هر شهر دیگری که قابلیت های زیادی داشته باشد مراجعه کنیم و راهنمایی بخواهیم. مراجعه کردن به وکیل خوب و عالی در اصفهان باعث می شود که روند کارها با سرعت بیشتری نسبت به زمانی که خودمان آن را پیگری می کنیم طی شود، و همچنین استفاده از وکیل موجب آن می‌شود که شانس پیروزی بیشتری در دعوی حقوقی خود داشته باشیم.

اما با همه‌ی این‌ها وکیلی در اصفهان خوب است که مسئولیت‌پذیر باشد و در حدود تعهدی که داده است تلاش کند. در حقیقت وکیلی خوب است که که کارش را به نحو احسن انجام دهد و مسئله‌ای که برای موکلش پیش آمده است را مسئله‌ی خودش بداند و تلاش خود را برای به نتیجه رسیدن به کار گیرد. اما باید بدانید که تعهد وکیل نسبت به موکلش از نوع تعهد به وسیله است، به این معنا که باید تلاش خود را به کار ببرد تا از حق و حقوق موکلش دفاع کند اما مسئولیتی برای کسب نتیجه‌ ی دلخواه موکل ندارد و نمی تواند تضمینی برای رسیدن به آن نتیجه بدهد. در صورتی که عده‌ای از مردم این تصور را دارند که وکیل خوب اصفهان موظف است نتیجه ی مطلوب را در پرونده کسب کند و موکل خود را در دعوی پیروز میدان کند، اعم از آن که ذی‌حق باشد یا نه، و در حقیقت خوب بودن وکیل را در پیروزی وی در پرونده می بینند حتی اگر به وسیله‌ی راه‌های متقلبانه باشد. در حالی که وکیل خوب اصفهان با استفاده از مدارک و ادله ای که در دست دارد و همچنین استدلال های خوب و فن بیان قوی‌اش، بدون هیچ تقلبی می تواند موفقیت را برای موکلش به دست آورد.
وکیل خوب کیست؟ وکیل خوب اصفهان چه ویژگی‌هایی دارد؟ چطور یک وکیل متخصص پیدا کنم؟ چه نوع وکلایی داریم؟ این‌ها از جمله سوال‌هایی هستند که بسیار پرسیده می‌شود. از این رو در این مقاله تلاش نموده ایم تا با پاسخ دادن به این سوالات، راه را برای پیدا کردن وکیل خوب و عالی هموار کنیم و عزیزان بتوانند به راحتی یک وکیل عالی در اصفهان را شناسایی کنند و با خیالی راحت امور حقوقی خود را به وی بسپارند. پس برای اطلاع یافتن از این مطالب این مقاله را از دست ندهید و در صورت امکان نظرات خود را با بهترین وکیل اصفهان به اشتراک بگذارید.

ر اساس ماده ۶۵۶ قانون مدنی:« وکالت عقدی است که به موجب آن یکی ازطرفین طرف دیگر را برای انجام امری نایب خود می نماید.»
وکالت در لغت به معنای سپردن و واگذار کردن است و در اصطلاح حقوقی، به عقدی اطلاق می شود که به موجب آن یکی از طرفین، طرف دیگر را برای انجام کاری به عنوان وکیل یا نماینده انتخاب می کند.
اما وکیل خوب در اصفهان به کسی گفته می شود که به نمایندگی از موکل اموری را که خود موکل توانایی و قدرت انجام دادن آن را دارد، انجام می دهد. به عنوان مثال خیلی از افراد به دلیل مشغله‌های کاری که دارند نمی توانند خودشان امور اداری را انجام دهند، از این رو به کسی که مورد اعتمادشان است وکالت می دهند تا از جانب او کارها را انجام دهد. این اعطای وکالت ممکن است از طریق سند عادی و یا سند رسمی صورت بگیرد، که البته اکثر اداره‌ها وکالت با سند رسمی را می پذیرند نه سند عادی.
اما نکته ای که بسیار مهم است این است که نمی شود با دادن وکالت رسمی از طریق دفترخانه‌ها، شخص وکیل را متعهد به رجوع به دادگاه‌ها و دادسراها و دیگر وظایفی که تنها برعهده ی وکیل دادگستری است، کرد. البته این امکان وجود دارد که وظیفه‌ی انتخاب وکیل دادگستری خوب را به شخص سپرد.
اما وکیل دادگستری چه کسی است؟ وکیل دادگستری به وکیلی گفته می شود که در رشته‌ی حقوق تحصیل کرده است و از سوی کانون وکلای دادگستری پروانه وکالت داشته باشد و بتواند از موکل خود با توجه به ادله‌هایی که دارد در محاکم دفاع بکند.
اشخاص در انتخاب کردن وکیل خوب در اصفهان ، خود آزادی دارند و می توانند هر کسی را که پروانه وکالت دارد به عنوان وکیل خود برگزینند. با تنظیم وکالتنامه و امضای آن از سوی هر دو طرف، رابطه‌ی میان وکیل و موکل ایجاد شده و هر دو در برابر یکدیگر متعهد و مسئول می شوند. وظیفه‌ی وکیل دفاع شایسته و تلاش برای به دست آوردن حق ضایع شده موکل، و وظیفه ی موکل پرداخت حق الوکاله و صادق بود با وکیل است.

وکیل را به چند دسته می توان تقسیم کرد؟

وکیل‌ها به ۳ دسته تقسیم می شوند که به شرح ذیل است:

۱-وکیل دادگستری

کسی که لیسانس یا مدارکی بالاتر در رشته‌ی حقوق دارد و موفق به کسب پروانه‌ی وکالت از کانون وکلای دادگستری یا کانون مرکز قوه قضاییه شده است را وکیل دادگستری می گویند. این دسته از اشخاص بعد از آن که موفق به کسب رتبه در آمون‌های کانون وکلا شدند، پس از سپری کردن دوره‌ی کارآموزی خود و موفقیت در آزمون اختبار، به عنوان وکیل پایه یک مجاز به فعالیت و رسیدگی به پرونده‌های حقوقی می شوند.

۲- وکیل مدنی

همانگونه که سابق بر این گفتیم، ممکن است افراد به دلایلی مثل مشغله کاری، خود نتوانند بعضی از امور را انجام دهند، از این رو به منظور انجام دادن یکسری از امور اداری به دیگری به عنوان وکیل خوب وکالت می دهند تا وی به نمایندگی از او کارها را انجام دهد. برای این کار یعنی دادن وکالت به دیگری، شخص باید به دفاتر اسناد رسمی مراجعه نموده و برای کار مورد نظر خود، وکالت‌نامه رسمی تنظیم کند. وکالت دادن در طلاق، وکالت در خرید و فروش خانه، فسخ اجاره، رسیدگی به امور بانکی و غیره از جمله این وکالت ها هستند.

۳-وکیل مع الواسطه

بسیار پیش می آید که افرادی که در حبس هستند و یا به دلایل دیگر خود نتوانند اقدام به انتخاب وکیل خوب کنند، از همین رو به شخص دیگری می سپارند که برای او وکیلی برگزیند. به این وکیل که از سوی شخص دیگری برای فرد انتخاب می شود وکیل مع الواسطه گفته می شود.

چند نوع وکیل دادگستری داریم؟

• وکیل انتخابی

وکیل انتخابی یکی از متدامل‌ترین و رایج‌ترین انواع وکیل است. وکیل انتخابی به این معناست که شخص با تحقیق و جستجو وکیلی عالی را که در زمینه‌ی مدنظرش تبحر و تخصص دارد انتخاب می کند و با وی وکالت‌نامه تنظیم می کند.

• وکیل معاضدتی

مطابق با مقررات قانون مدنی هرکس بهتر است در امور حقوقی خود وکیل برگزیند. ولی این احتمال وجود دارد که عده‌ای از افراد به دلایلی از جمله نداشتن قدرت مالی توانایی برگزیدن وکیل را نداشته باشند، از همین رو چنانچه دادگاه در این خصوص صلاح بداند برای او به صورت رایگان وکیلی انتخاب می کند تا از حقوق وی در محاکم دفاع کند. به وکیلی که به صورت رایگان و یا این روش انتخاب می شود، وکیل معاضدتی گفته می شود.

• وکیل تسخیری

وکیل تسخیری در امور و دعاوی کیفری وارد می شود. برای توضیح بیشتر درباره وکیل تسخیری باید چنین گفت زمانی که فردی متهم شناخته شده و پرونده وی در محاکم در حال رسیدگی است، در صورتی که توان مالی برای انتخاب وکیل نداشته باشد و یا به هر دلیلی از انتخاب وکیل سرباز زند، دادگاه برای او از میان وکلای دادگستری وکیلی را به صورت رایگان انتخاب می کند. به این کیل انتخاب شده از سوی دادگاه، وکیل تسخیری گفته می شود.

• وکیل سازمانی

وکیل سازمانی یکی دیگر از انواع وکلا است که به موجب قانون حمایت قضایی از کارمندان نیروهای مسلح و دولتی از جمله نیروهای لشکری و کشوری برای کارکنان این سازمان‌ها در نظر گرفته شده است. به عبارت دیگر زمانی که یکی از کارمندان این سازمان‎ های با مسائل و مشکلات حقوقی مواجه می شود، سازمان محل خدمت او وظیفه دارد که متخصصان حقوقی خود را که وکیل نیز هستند برای دفاع از حق کارمند مزبور، به وی معرفی و دراختیار او قرار دهد. از همین جهت به این دسته از وکلا وکیل سازمانی می گویند.

• وکیل اتفاقی

گاهی این امکان وجود دارد که کسی در رشته‌ی حقوق تحصیل کرده باشد و اطلاعاتش در این زمینه کافی باشد، بخواهد در موراد محدودی وکالت یکی از خویشاوندان خود را به عهده بگیرد با وجود این که نه پروانه وکالت دارد و نه حتی کارآموز وکالت است. با این حال قانون به وی این اختیار را داده است که به صورت اتفاقی با سپری کردن روند قانونی و و پرداخت نمودن هزینه‌ها، این وکالت از سوی خویشاوندانش را بپذیرد. از همین جهت به چنین وکیلی، وکیل اتفاقی گفته می شود.

• وکیل کارآموز

کمی پیشتر به این مطلب اشاره نمودیم که کسانی که در رشته‌ی حقوق فارق‌التحصیل شده‌اند می توانند با شرکت در آزمون‌های کانون وکلا و کسب رتبه و تراز لازم، به عنوان کارآموز وکالت شناخته شوند. کسانی که موفق به رسیدن به مرحله‌ی کارآموزی می شوند، باید دوره‌ی کارآموزی خود را تحت نظر وکیل سرپرست بگذارنند. در این مدت کارآموزی که ۱۸ ماه است، این کارآموزان می توانند زیر نظر وکیل سرپرست خود وکالت پرونده‌هایی را بپذیرند.

• وکیل قوه قضائیه

نوع دیگر از وکلا، وکلای قوه‌ی قضاییه هستند که به موجب قانون پنج ساله‌ی سوم توسعه اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی کشور، افرادی که از مرکز امور کارشناسان قوه قضاییه و مشاورین حقوقی می توانند پروانه وکالت دریافت کنند که البته این مرکز نیز آزمون دارد. به این قبیل وکلا، وکلای قوه قضاییه می گویند.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 38
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 0
  • آی پی دیروز : 1
  • بازدید امروز : 1
  • باردید دیروز : 2
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 48
  • بازدید ماه : 141
  • بازدید سال : 1,119
  • بازدید کلی : 5,098